maanantai 4. kesäkuuta 2012

Viikko takana 6kg 6vk haastetta

Lupasin raportoida vähintään viikoittain haasteen etenemisestä... Paljonkin raportoitavaa olisi ollut, muttei voimaa ja uskallusta raportoida. Eli metsään on mennyt, hankalaa on ollut ja tulostakin on vastaavasti ihan pyöreän nollan gramman verran.

Tarkoituksena on syödä kirjan ohjeiden mukaan. Noh, kirjaa olen välillä availlut ja sitten todennut ettei mikään täsmää jääkaapin sisällössä siihen mitä kirjassa lukee. Koen ettei olemassa olevien ruokien pilaantumisen mahdollistaminen ole järkevää, joten olen tyytynyt siihen mitä on ollut tarjolla.

Lounaita on tullut viimeviikolla sattuneen työsuman vuoksi syötyä pääosin ulkona. Ja vaikka voisinkin pyytää annokseni "höyrytetyillä kasviksilla" ranskalaisten tai muunlaisen perunalisäkkeen sijaan olen ollut niin nälkäinen että näköä haittaa tilatessani. Tämä on johtanut haluttomuuteen alkaa inttää lounasravintolan ruuhkassa kasviksien perään. Laiskuutta ja tekosyy. Myönnetään.

Jos jossain olen päässyt lähelle onnistumista, niin aamiaisissa. Olen syönyt rahkaa ja sokeroitua mehukeittoa (hyihyi, sokeria!), jogurttia ja cocovin trailmixiä (yllättävän hyvää), paistanut munakkaita (vaan en syönyt niitä marjojen kanssa...) ja kerran jopa aloittanut aamun kakoen keitettyä kananmunaa tuoreen appelsiinin kera alas.

Kirjan ohjeiden mukaan jogurttia saisi marjojen ja/tai pähkinöiden kanssa ottaa desin verran. Tiedättekö miten pieni luraus jogurttia on 1 desilitra? Minä tiedän, se ei riitä mihinkään, tulin lähinnä vihaiseksi. Niinpä ensimmäisen testin jälkeen lisäsin tähän puoli purkillista maitorahkaa. Ja kananmunat... ei liene tarpeen edes sanoa miltä tuntuu vetää pelkkää keitettyä kanamunaa kitusiinsa. Sydän huutaa rinnalle ruisleipää.

Ja tästä päästään kuituihin. Olen luopunut aamupuurosta, joka on tähän mennessä ollut kuidun lähde jo sinällään ja lisäksi paikka mihin on lorahtanut leseitä, chia-siemeniä ja vaikka mitä muuta ihanaa kuidukasta. Nyt en ole löytänyt riittävälle kuidulle luontevaa paikkaa ja lopputulos on ollut kärsittävissä vessassa. Enempiä yksityiskohtia ei tipu.

Koska olen päättänyt, että haaste viedään loppuun, jatkan kärvistelyä. Jatkan luultavasti myös sääntöjen rikkomista. Annettakoot ansiokseni, että tänään on syöty ensimmäistä kertaa koko päivä lähes oikein ja kirjan ohjein. Vielä tämä tästä lähtee! Ja jos ei lähde, niin sovitaan jo nyt ettei vika ole minussa vaan keinoissa. Kuten Patrig Borg sen blogissaan hienosti todisti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti